Tradycją szkoły jest, że maj to czas wycieczek. Ostatnio wielu naszych uczniów wraz z opiekunami ruszyło w Polskę, by na własne oczy przekonać się, jak piękne i ciekawe są różne zakątki naszej ojczyzny.

IMG 20190508 143408aDSC08971awieliczka1a

Wycieczka klas czwartych.

W maju uczniowie klas czwartych naszej szkoły udali się na jednodniową wycieczką mającą na celu poznanie zabytków oraz atrakcji turystycznych Lednicy i Biskupina.
Wycieczka rozpoczęła się od Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy, czyli miejsca, gdzie prawdopodobnie mieścił się gród Mieszka I. Pani przewodnik w barwny sposób opowiadała o tych czasach, o chrzcie Polski i o zjeździe w Gnieźnie. Następnym punktem była przejażdżka kolejką wąskotorową z Gąsawy do Wenecji, po czym uczniowie udali się do Biskupina, gdzie mieści się najstarsza osada na ziemiach polskich. Bardzo duże wrażenie robiły zrekonstruowane chaty naszych przodków sprzed 2700 lat. Dzieci podziwiały warsztaty tkackie, paleniska, sprzęty oraz uczestniczyły w lekcji muzealnej.
Przez całą wycieczkę dopisywała piękna pogoda! Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni, gdyż wzbogacili swoją wiedzę historyczną i miło spędzili czas.

IMG 20190508 143754a

M.Sczepaniak- Krupa
M.Schulz
M.A. Stróżyńska

"Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda..."
W dniach 15 - 17 maja uczniowie klas 5a, 5b i 6b uczestniczyli w wycieczce klasowej do Kotliny Kłodzkiej.
Pierwszego dnia wycieczki uczniowie mieli okazję zwiedzić Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju. Podczas zwiedzania młodzież mogła sprawdzić autentyczność swoich banknotów, poznać historię produkcji pieniądza w Polsce oraz dowiedzieć się, jak powstaje papier. Po zwiedzeniu muzeum uczniowie przespacerowali się parkiem zdrojowym do pijalni wód, w której to zasmakowaliśmy wód mineralnych.

IMG 5643aIMG 5637ABIMG 5637BIMG 5644b

Drugiego dnia wycieczki wyruszyliśmy na najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki. Wszyscy uczestnicy bez problemu pokonali schody i wąskie szczeliny, aby na samym szczycie rozkoszować się malowniczymi widokami. Po zdobyciu Szczelińca Wielkiego udaliśmy się do skalnych labiryntów Błędnych Skał. Malownicze kształty skał powstałe w wyniku wietrzenia wzbudziły zachwyt uczniów. Od przewodnika dowiedzieliśmy się, że w rezerwacie Błędne Skały kręcone były sceny do filmu "Opowieści z Narni".

DSC08932aDSC08936aDSC08885BBDSC08958a

Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do Kłodzka; tam zwiedziliśmy podziemne miasto oraz wybraliśmy się na spacer ulicami miasta, aby odszukać ślady powodzi z 1997 roku. Z Kłodzka pojechaliśmy do Złotego Stoku, w którym zwiedziliśmy kopalnię złota oraz średniowieczną osadę górniczą.

DSC09019aIMG 5739CDSC09096aIMG 5792a

Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do Starej Przysieki Drugiej, w której z utęsknieniem czekali na nas rodzice.

Katarzyna Główczak

Z wizytą w grodzie Kraka

22 maja klasy 6a, 7a, 8a wyruszyły na wycieczkę do Wieliczki, Krakowa i Ojcowa. Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili Kopalnię Soli „Wieliczka”. Zgodnie z legendą bogate złoża tego minerału pojawiły w niej dzięki cudownej mocy świętej Kingi.
Mimo deszczowej pogody kolejny dzień upłynął pod znakiem atrakcji turystycznych. Uczestnicy wyjazdu zajrzeli do krakowskich Sukiennic, wysłuchali hejnału z wieży Bazyliki Mariackiej, a następnie pomaszerowali na Wawel, gdzie odwiedzili groby królewskie i wspinali się na wieżę z Dzwonem Zygmunta, którego dotknięcie lewą dłonią gwarantuje spełnienie życzenia. Spacerując z przewodnikiem po komnatach Zamku Królewskiego, poznali sekrety życia dworskiego.
Trzeciego dnia wycieczki uczniowie udali się do Ojcowa. W pobliskiej Jaskini Nietoperzowej udało się im zobaczyć 3 małe nietoperze i ciekawe formy skalne. Duże wrażenie wywarły na nich: piękny zamek z ogrodem bukszpanowym w Pieskowej Skale oraz multimedialne muzeum przyrodnicze w Ojcowie.
Wycieczka była pełna atrakcji i choć pogoda nie rozpieszczała uczestników wyjazdu, to dobry humor nie opuszczał ich do samego końca.

wieliczka2a

Mariola Frąszczak

"Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda..."