14.03. DZIEŃ LICZBY p
Przeczytaj wiersz Kazimierza Cwojdzińskiego.
Kuć i orać 3,14
w dzień zawzięcie, 159
bo plonów nie ma bez trudu. 26535
Złocisty szczęścia okręcie 897
Kołyszesz... 9
Kuć. 3
My nie czekajmy cudu. 2384
Robota 6
to potęgą ludu. 264
(Pisownia oryginalna)
Spróbuj samodzielnie stworzyć wiersz, który pomoże Ci zapamiętać kolejne cyfry liczby π.
21.03. DZIEŃ POEZJI
Zadanie 1: Przypomnij sobie rymowanki, wierszyki lub zdania, które wykorzystano w szkole, by ułatwić Ci naukę.
Zadanie 2: Spróbuj stworzyć własny wierszyk lub rymowankę pomagającą nauczyć się tego samego, np.:
Mama dała Celinie bułkę nasmarowaną masłem wiejskim!
Mama dała Ci beret na morską wycieczkę!
DZIEŃ WIOSNY
Przyszła do nas wiosna
w kolorowych kwiatach.
Przyleciały ptaki
z dalekiego świata.
Dobrze, że jest wiosna,
wiosna cieszy nas.
Słonko grzeje mocno,
Na spacery czas.
Zadanie 1: Przeczytaj wybrane wiersze o wiośnie.
Wiersze o wiośnie (poezja.org)
Zadanie 2: Napisz i zilustruj własny wiersz o wiośnie.